Educație sexuala în scoli..da sau ba…

Un subiect destul de controversat.. Păreri și pro și contra, unele plauzibile, altele mai puțin.

Eu sunt pro educație în general. Si imi doresc educația sexuala în școli insa o educație blândă, adaptata fiecărei categorii de vârste.

Este un subiect atat de sensibil încât trebuie tratat cu blândețe dar nu ignorat.

Da, educația începe acasă. Orice fel de educație. Insa nu este suficienta. Mai ales în acest caz, mai ales în timpurile pe care le trăim acum,când copiii au acces la internet și cauta acolo răspunsuri pe care,din păcate, nu le găsesc acasă.

Imi doresc o educație sexuala in școli, făcuta de psihologi. Nu de orice profesor cu frustrări din propria lui copilărie sau din propria lui experienta, cu convingeri îndoielnice sau cu ambiții exagerate.

Imi doresc o educație sexuala cu suport psihologic si cu elemente din anatomie, astfel încât, copilul sa își inteleaga transformările care vor urma pe perioada adolescentei si nu numai.

Sa știe ce i se intampla si de ce.

Sa știe ce implicații aduce începerea vietii sexuale si astfel sa devina responsabil si asumat.

Sa nu fie nevoit sa afle singur sau de pe internet.

Sa poată avea educația pe care noi, nu am avut-o niciodata.

Si astfel sa existe mai puține avorturi, mai puține “accidente”, mai puțini copii abandonați.

Nu îmi doresc sa li se distruga inocenta copilăriei ci sa devina un viitor adult educat si responsabil.

Sa fie un copil EDUCAT care sa nu se rușineze sau frustreze de corpul lui sau de transformările care îl așteaptă.

Trăim intr-o societate în care, din nefericire, părinții au din ce în ce mai puțin timp pentru copiii lor.

Intr-o societate în care,copilului i se arunca o tableta sau un telefon si e lasat sa se descurce singur, ca sa nu deranjeze.

Intr-o societate in care educația în cea mai mare măsură, se face on line iar copiii își găsesc din ce în ce mai des,răspunsuri în mediul virtual. Mediu virtual care pentru ei este atat de periculos si plin de capcane.

Educația începe acasa, cu cei 7 ani de acasă și continua în școli.

Iar educatia sexuala cu atat mai mult trebuie începută acasa si susținută în scoli, de către cei capabili si avizați sa o facă.

Imi doresc pentru fiul meu acest tip de educație care sa îl pregătească pentru adolescență cu calm, blândețe si intelepciune, fara sa ii distruga insa inocența copilăriei și sa sara peste alte etape.

Tu ce iti dorești pentru copilul tău?

Leave a comment